У Верхньоясенівському ліцеї відбувся захід на тему: «Смарагдова мережа»

✅У Верхньоясенівському ліцеї відбувся захід на тему: «Смарагдова мережа».   Смарагдова мережа — це мережа, що включає території особливого природоохоронного інтересу.

Фахівці Парку з учнями обговорили проблемні екологічні питання для довкілля, а саме, що через урбанізацію та індустріалізацію природні території тепер зайняті містами, небезпечними дорогами та підприємствами, велика частина земель відведена під землеоборобне сільське господарство чи видобуток корисних копалин. Масиви дикої природи тепер поділені на острови, між якими для тварин чи рослин немає безпечних шляхів для міграції, пошуку кращої кормової бази, пошуку партнерів тощо.

Саме тому, якщо ми хочемо зберігати певні види, то повинні захищати середовища їх існування і можливості для такої міграції.

Саме така мотивація лягла в основу біогеографічного підходу до збереження видів в рамках екологічної мережі Natura 2000 в ЄС. Рада Європи фактично заснувала її в 1989 році і офіційно затвердила у 1996 році в рамках Бернської конвенції.

🏞 Смарагдова мережа складаються з трьох компонентів:

✔️ключові території – це основне місце існування виду, часто це вже наявні природоохоронні об’єкти. Вони забезпечують умови для збереження важливих екосистем, середовищ існування і популяцій видів.

✔️коридори – для взаємозв’язку між ключовими територіями.

✔️буферні зони – для захисту екологічної мережі від несприятливих зовнішніх впливів. Для прикладу, щоб рись гарно почувалась у карпатських лісах, їй потрібен значний спокій, саме тому у буферній зоні довкола її постійного місця проживання може обмежуватись діяльність, яка призводить до значного шуму: рубка лісу, велика кількість туристів, чи, наприклад, туризм із собаками.

Оскільки природа не має кордонів, то і в країнах, які не входять до складу ЄС, але ратифікували Бернську конвенцію, теж почали розробляти аналогічну мережу – Смарагдову мережу, яка формується аналогічно до Natura 2000.  В Україні створення Смарагдової розпочалось понад 10 років тому. Перший офіційний етап розробки мережі в Україні тривав з 2009 по 2016 рік, коли до її складу включили в першу чергу вже наявні території природно-заповідного фонду (національні природні парки, природні і біосферні заповідники), а також каскад дніпровських водосховищ.

🎨На завершення усі разом на ватмані намалювали карту України на яку нанесли «Смарагдову мережу» та наклеїли картинки тварин які проживають на території нашої держави.

 

Новини

⛰️Дводенна прогулянка гостей з Чехії на кінному туристичному маршруті «Від джерела до джерела».

В рамках реалізації міжнародного проекту «Пізнання природи Карпат з гуцульським конем» програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020 на території парку було створено та промарковано Кінний туристичний маршрут «Від джерела до джерела», яким гості з Чехії мандрували. З рослинного світу на даному маршруті можна побачити: Чорнянку (нігртелу) карпатську, Анемону нарцисоквіткова, Арніку гірську, шафран Гейфеля, рододендрон східнокарпатський та […]

  • Рекреація
  • Мандрівникам

24 серпня — День Незалежності України

24 серпня — День Незалежності України У цей визначний день колектив Національного природного парку «Верховинський» щиро вітає всіх українців з головним святом нашої державності — Днем Незалежності України. Це не просто дата в календарі — це символ нескореності, волі й боротьби. Це день, коли ми з особливою шаною згадуємо всіх, хто виборює та захищає нашу […]

  • Рекреація
  • Екоосвіта
  • Науково-дослідний відділ
  • Новини установи
  • Охорона природи

🐝 У День пасічника який відзначається 19 серпня – фахівці еколого-освітньої роботи спільно з юними дослідниками мали унікальну можливість вирушити у справжню мандрівку до пасіки, де познайомилися з дивовижним світом бджіл.

У День пасічника який відзначається 19 серпня – фахівці еколого-освітньої роботи спільно з юними дослідниками мали унікальну можливість вирушити у справжню мандрівку до пасіки, де познайомилися з дивовижним світом бджіл. Сімʼя пасічників в с.Красник зустріли нас з усмішкою та пригорщами знань — розповіли, як живуть бджоли, як утворюється мед, чому бджолина матка така важлива, і […]

  • Екоосвіта