У Верхньоясенівському ліцеї відбувся захід на тему: «Смарагдова мережа»

✅У Верхньоясенівському ліцеї відбувся захід на тему: «Смарагдова мережа».   Смарагдова мережа — це мережа, що включає території особливого природоохоронного інтересу.

Фахівці Парку з учнями обговорили проблемні екологічні питання для довкілля, а саме, що через урбанізацію та індустріалізацію природні території тепер зайняті містами, небезпечними дорогами та підприємствами, велика частина земель відведена під землеоборобне сільське господарство чи видобуток корисних копалин. Масиви дикої природи тепер поділені на острови, між якими для тварин чи рослин немає безпечних шляхів для міграції, пошуку кращої кормової бази, пошуку партнерів тощо.

Саме тому, якщо ми хочемо зберігати певні види, то повинні захищати середовища їх існування і можливості для такої міграції.

Саме така мотивація лягла в основу біогеографічного підходу до збереження видів в рамках екологічної мережі Natura 2000 в ЄС. Рада Європи фактично заснувала її в 1989 році і офіційно затвердила у 1996 році в рамках Бернської конвенції.

🏞 Смарагдова мережа складаються з трьох компонентів:

✔️ключові території – це основне місце існування виду, часто це вже наявні природоохоронні об’єкти. Вони забезпечують умови для збереження важливих екосистем, середовищ існування і популяцій видів.

✔️коридори – для взаємозв’язку між ключовими територіями.

✔️буферні зони – для захисту екологічної мережі від несприятливих зовнішніх впливів. Для прикладу, щоб рись гарно почувалась у карпатських лісах, їй потрібен значний спокій, саме тому у буферній зоні довкола її постійного місця проживання може обмежуватись діяльність, яка призводить до значного шуму: рубка лісу, велика кількість туристів, чи, наприклад, туризм із собаками.

Оскільки природа не має кордонів, то і в країнах, які не входять до складу ЄС, але ратифікували Бернську конвенцію, теж почали розробляти аналогічну мережу – Смарагдову мережу, яка формується аналогічно до Natura 2000.  В Україні створення Смарагдової розпочалось понад 10 років тому. Перший офіційний етап розробки мережі в Україні тривав з 2009 по 2016 рік, коли до її складу включили в першу чергу вже наявні території природно-заповідного фонду (національні природні парки, природні і біосферні заповідники), а також каскад дніпровських водосховищ.

🎨На завершення усі разом на ватмані намалювали карту України на яку нанесли «Смарагдову мережу» та наклеїли картинки тварин які проживають на території нашої держави.

 

Новини

✅ Фахівцями відділу еколого-освітньої роботи в честь свята – останнього дзвоника, 🔔 вручено подяки випускникам 4 класу Ільцівського ліцею за активну участь у природоохоронних акціях.

Фахівцями відділу еколого-освітньої роботи в честь свята – останнього дзвоника, вручено подяки випускникам 4 класу Ільцівського ліцею за активну участь у природоохоронних акціях, заходах з озеленення, санітарно-екологічних днях, бережливе ставлення до живої природи. Пам’ятайте! Природа потребує розуміння і захисту з боку людини. Живіть у гармонії з природою. Завдання кожної людини – берегти нашу планету, а […]

  • Екоосвіта

🌍🍃 Європейський День Парків.

Європейський день парків. Для багатьох це свято не відоме, як і невідоме його значення. Саме з такою метою фахівці еколого-освітньої роботи провели екскурсію в еколого-освітньому візит-центрі НПП «Верховинський» для юних Буковинців, які вирушили в пізнавальну подорож природою, наприкінці навчального року. Ми ознайомили всіх присутніх з метою створення свята, основними завданнями, які виконує НПП “Верховинський”, його […]

  • Екоосвіта

📌 Згідно плану по безбар’єрності проведено екскурсію у візит центрі й по екостежці «Гучівка»

Фахівцями відділу еколого-освітньої роботи організовано та проведено захід спільно з https://www.facebook.com/share/1HbsRdfH8o/?mibextid=wwXIfr в приміщенні візит- центру НПП “Верховинський”, для діток з різних категорій населення. Згідно плану по безбар’єрності в рамках заходу для учасників проведено екскурсію у візит центрі, екскурсію по екостежці «Гучівка», під час яких дітки спостерігали за комахами, що знаходяться в мертвій деревині за допомогою […]

  • Екоосвіта
  • Рекреація